22 sie 2011

Ciasta z borówkami amerykańskimi

Kupiłam dwa opakowania borówek i upichciłam dwa rodzaje ciach...jedno na zimno drugie pyszne prosto z piekarnika ...
Pierwsze ciasto wykonałam ze swoją kochaną czterolatką która uwielbia miksować i dekorować:)
 Składniki :
- 2 szklanki mąki
- 1 margaryna
- 1 opakowanie borówek
- szklanka cukru
- 4 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżeczki cukru waniliowego
- aromat cytrynowy
- cukier puder do posypania

Przygotowanie :
1. Margarynę rozpuścić, jajka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Do masy dodać ostudzoną margarynę, stopniowo mąkę z proszkiem do pieczenia i kilka kropel aromatu.
2. Wlać ciasto do formy, wierzch posypać borówkami i piec 45 min w temp.180 C*. Po wyjęciu posypać cukrem pudrem.

Drugie ciastko z borówkami, które uprościłam dodając gotowy spód biszkoptowy, wiem wiem ... niema jak własny biszkopt ale dorwałam promocyjne opakowanie i żal mi było nie wykorzystać go :)


Składniki:
- 1 litr mleka
- 1 kostka margaryny
- 2 budynie waniliowe z cukrem ( na 3/4 l )
- 1 opakowanie galaretki agrestowej
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- opakowanie borówek
- gotowy spód biszkoptowy

Przygotowanie:
1. Margarynę zagotować, dodać mleko, cukier waniliowy. Odlać 1 szklankę mleka,  rozprowadzić budynie i połączyć z margaryną, po czym zagotować.
2. Na spód biszkoptowy wylać masę budyniową, i odstawić do ostygnięcia. Gdy ostygnie, wylać tężącą galaretkę i posypać borówkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz