8 sie 2011

Superszybki torcik jabłkowy

Wczoraj miałam ochote na coś słodkiego ale i szybkiego. Po obiedze przeszłam się na spacer po jabłka na kompot, w tym roku jest ich pod dostatkiem więc tak mnie one pochłoneły że nazbierałam dwa duże wiadra. Po drodze złapałam maliny i czerwone porzeczki, gdy kompocik się gotował zabrałam się za słodki smak....:) ciacho niedzielne wyszło całkiem całkiem, szczególnie że bez pieczenia:) i z własnych ekologicznych jabłek.

 Składniki :
- 25 dag masła
- 5 żółtek
- 1 kg jabłek
- pół szkl. cukru pudru
- 1 opak. cukru waniliowego
- 1 opak. galaretki cytrynowej i pomarańczowej
- opakowanie biszkoptów
- do dekoracji : maliny, porzeczki


Przygotowanie :
1.Jabłka obrać, zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Masło, żółtka, cukier puder, cukier waniliowy utrzeć i połączyć z jabłkami. Galaretkę cytrynową rozpuścić w 1/4 szklanki wrzącej wody, po ostudzeniu dodać dodać do masy jabłkowej, wymieszać.Formę wyłożyć biszkoptami, na nie przełożyć masę jabłkową, wstawić do lodówki na 5 godzin.
2.Na schłodzonym cieście ułożyć pozostałe biszkopty, polać galaretką pomarańczową, posypać malinami i porzeczkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz