1 kwi 2018

Sernik po królewsku

Składniki :
Na ciasto:
- 3 szkl. mąki
- 30 dag masła
- 3 żółtka
- 2 łyżki kakao
- 1 szkl.cukru
- 1 op.cukru waniliowego
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
- kilka kropli naturalnej esencji waniliowej (kocham)
Masa serowa:
-1 op.sera z wiaderka ( lub 1kg sera przepuszczonego przez maszynkę)
- 20 dag masła
- 1,5 szkl cukru 
- 2 budynie waniliowe lub śmietankowe
- 4 żółtek
-7 jajek
Przygotowanie:
Mąkę pszenną wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao. Kolejno wsypujemy cukier, masło i żółtka (białka zostawiamy będą potrzebne do warstwy serowej). Z podanych składników zagniotłam ciasto, podzieliłam na dwie części. Pierwszą  część około 1/3 ciasta włożyłam do zamrażalnika na pół godziny,drugą wyłożyłam do dużej tortownicy lub większej formy do pieczenia na papier do pieczenia. Ciasto włożyłam do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni na około 10 minut żeby sie podpiekło i nie daj Boże dół zakalec. W misce utarłam robotem masło z cukrami i żółtkami. Następnie do utartego masła dodawałam po łyżce sera i cały czas ucierałam. Wsypałam suche budynie i wszystko razem wymieszałam. Z białek ubiłam piane i dodałam do sera lekko mieszając drewnianą szpatułką. Warstwę serową wyłożyłam na podpieczony spód ciasta, na górę starłam druga część pozostawionego, schłodzonego ciasta. Sernik włożyłam do piekarnika nagrzanego do około 180 stopni na około godzinę. Po upieczeniu sernik pozostawiłam w piekarniku do wystygnięcia w lekko uchylonym piekarniku. Polałam lukrem czekoladowym i ozdabiam jadalnymi pisankami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz